2011. augusztus 14., vasárnap

Spagetti carbonara

Hát az úgy kezdődött, hogy elmentünk nyaralni és ilyenkor nem szeretek főzőcskézni/mosogatni/takarítani. Mivel félpanzió volt csak az ebédet magunknak kellett megoldani. Égő, nem égő, de én félkész ételeket vettem és azokat gyorsan összecsaptam. Így kóstoltuk meg valamelyik zacskós termék carbonari spagettijét. Annyira ízlett mindenkinek, hogy elhatároztam, hogy itthon rekonstruálom.

Hozzávalók:
tészta
1/2 liter tej
kevés margarin
2 e.k. liszt
20 dkg sajt

bors
szerecsendió
rozmaring
fokhagyma ízlés szerint
(esetleg 15-20 dkg sonka)

Előkészítés:
A sonkát kockára vágom, a sajtot lereszelem, a fokhagymát megpucolom.

Elkészítés:
A sonkát kevés margarinon megpirítom (A felvágottat el is lehet hagyni belőle, én kifejezettem a kedvesem kérésére tettem bele, én nem ragaszkodtam hozzá. Ha sonka nélkül készítjük, akkor simán a felforrósított vajba kell a lisztet elkeverni.), majd ha ez kész, akkor a lisztet elkeverjük benne és szép lassan hozzáadjuk a tejet, miközben kislángon forraljuk a masszát. Közben folyamatosan kevergetjük, nehogy csomós legyen. Beleszórjuk a fűszereket és az összetört fokhagymát. Mikor főzelékállagú lesz a mártás a reszelt sajtot is beledobjuk, keverünk rajta egyet-kettőt, hogy felolvadjon és elzárjuk a gázt.
A tésztát a hagyományos módon kifőzzük és összekeverjük a mártással.

Két képet teszek ki. Az egyiken csak a mártás lesz sonka nélkül. Szerintem úgy finom. A másodikon már a full extrás változat.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése