2011. április 9., szombat

Pásztorok pitéje féleség és káposztasaláta




Eredeti nevén Cottage pie, ha marhahúsból készítik vagy Sheperd’s pie, ha bárányhúsból. Én disznócombból főztem és az eredeti receptet is átvariáltam egy kicsit, így nem lett sem Sheperd’s pie, sem Cottage pie, legfeljebb féleség.
Anglia tartózkodásom során ettem először ilyet, akkor még nem házit, hanem előre csomagolt formában. Bár a krumplipürét nem szeretem, nagy meglepetésemre nagyon ízlett, így itthon is elkészítettem a saját ízlésemre formálva.

Hozzávalók:
50 dkg disznócomb
2-3 répa
2-3 hagyma
olaj
bors
rozmaring
4-5 gerezd fokhagyma
15 dkg sajt
1 kanál liszt
1 kg burgonya
vaj
tej

Előkészítés:
A disznócombot kockára vágom, a répát és a sajtot lereszelem. A hagymát felvágom.  Fél liter vízbe házi vegetát teszek és ezt felforralom.

Elkészítés:
A hagymát olajon megdinsztelem, utána ráteszem a répát és egy ideig együtt párolom.
Közben a húst egy másik lábosban olajon megpirítom, sóval, borssal, rozmaringgal és fokhagymával fűszerezem. Mikor a hús félig kész, ledarálom és ráöntöm a répát. A répás húsra ráöntök egy kis vegetás vizet és addig forralom, amíg el nem párolog. Ez addig ismétlem, amíg a répás hús krémes állagú nem lesz. Ekkor egy kanál liszttel besűrítem. Eloltom alatta a gázt és a reszelt sajtot is belekeverem. A masszát egy tűzálló tálba öntöm.
A krumpliból krumplipürét készíttek és ezt ráöntöm a húsra.
Sütőbe teszem és még egy fél órát sütöm.


Természetesen lehet a húst eleve darálva venni, de én jobban szeretem sütve ledarálva – így krémesebb állagú lesz.

És hogy hosszabb legyen a bejegyzés leírom a tányéron lévő saláta receptjét is.

Hozzávalók:
1 kisebb fej vagy ½ nagyobb fej káposzta
2 db répa
2 db alma
1 db hagyma
2 kis doboz tejföl
bors
1 ek. méz
1 ek. citromlé
1 ek. mustár
kevés olaj

Elkészítés:
A hagymát és az almát megtisztítom a héjától. A répát szintén megtisztítom. Ezután lereszelem a zöldségek és az almákat.
A tejfölt összekeverem a mézzel, sóval, borssal, citromlével, mustárral és a kevés olajjal. Ebbe az öntetbe forgatom bele a zöldségkeveréket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése